Volby...

To, že se v ČR konají sněmovní volby ví určitě každý i díky tomu, že letošní kampaň patřila mezi ty nejnáruživější (a nejnákladnější) vůbec. Pamatuji si první polistopadové volby a příjemnou atmosféru (byl jsem pochopitelně malé děcko, takže vše jsem jistě vnímal zkresleně) plnou naděje a radosti z toho volit. Nynější situace se mi zdá poněkud rozdílná. To, že volební kampaň je velmi tvrdá, místy až vulgární, není nic překvapivého. Je to jen logický závěr silně konfrontačně vedené politiky za poslední léta.
Co mě ale trochu zarazilo byl obsah té volební kampaně. Kam se vytratily ideály, nosné myšlenky? Drtivá většina obsahu takřka všech kampaní je zaměřena čistě materialisticky na to, kolik všem zbyde v peněžence korunek. Bohužel je to asi klíčový aspekt, volit dle toho kolik mi to "hodí", než podle toho do jaké míry vnitřně "ladím" s ideály dané politické strany. Nabídka stran je velmi bohatá, opět vznikly nové politické subjekty (a opět nějaké dřívější zanikly). Velká přehršel kandidujících stran a hnutí se mi ale zrovna moc nelíbí. Chápu, že mnozí lidé jsou z politiky znechuceni a chtějí volit ty "čisté" - což minule plnili Zelení a letos asi Věci Veřejné (byť tato "manufaktura na hlasování", jak se na jejich adresu vyjádřil Liška, má ve své straně mnoho lidí "špinavých" od hlavy až k patě), ale raději bych byl pro to, kdyby voliči tlačili ty stávající politická uskupení do nějakého stabilnějšího politického rámce. Mnoho nových politických subjektů je totiž až příliš nečitelných.
Potěšující je na druhou stranu fakt, že k urnám dorazí zase o něco více lidí než minule. Aby také ne, počasí je tak akorát :-).
Taky jsem docela zvědav kdo letos přijde s nejoriginálnějším volebním projevem. Trochu očekávám, že by to mohlo trumfnout i slavnou řeč páně Paroubka z roku 2006 (ať již bude mluvit kdokoliv).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)