Nabušená opera!

Kdepak, článek nebudde o hudbě, nicméně i ta si své místečko po dnešním koncertu Doors jistě najde.
Zaujal mě nový (lépe řečeno, zatím poslední) webový prohlížeč od Opery, tentokráte s pořadovým číslem 10.6. Opera v podstatě funguje od roku 1994 a u nás se považuje za 3. nejoblíbenější internetový prohlížeč. Já osobně jej preferuji už z toho důvodu, že v mobilním telefonu používám také dost populární prohlížeč Opera-Mini.
A proč tu vlastně skládám takový hold tomuto binárnímu géniovi?
Předně Opera má několik funkcí, které jsem u jiných webových slídilů dost dlouhou dobu citelně postrádal. Velmi mě zaujala funkce Opera Turbo, což je ideální možnost pro lidi, kteří ne vždy disponují rychlým internetovým připojením (kolísající wi-fi, gprs, cdma,...). Docela často jsem na internet připojen přes CDMA (a pozor, nejedná se o czech dance music awards :-), zase ta hudba...), takže vím o čem mluvím. Opera Turbo však tento handicap poměrně úspěšně řeší tím, že komprimuje velikost obrázků při načítání. Preferuje tedy text, který se Vám i při nízkém připojení objeví takřka hned. Obrázky se dokreslí později. Docela vhodná funkce jsou i náhledy na webové záložky, což dost zpřehledňuje práci na počítači.
Těch funkcí je samozřejmě více (namátkou podpora WebM videa), ale do takové míry těmto záležitostem nerozumím.
Každý, kdo se v těchto věcech orientuje byť jen značně povrchně asi ví, že mezi uživateli tří (dnes vlastně už čtyř) hlavních internetových prohlížečů zuří taková menší válka. Většina uživatelů má ten svůj vyvolený a oblíbený prohlížeč, na nějž nedá za žádných okolností dopustit. Opera 10.6 je podle mě silný kalibr pro fanoušky této značky, ale na druhou stranu jsem si pochopitelně vědom toho, že např. fanoušci IE budou tvrdit, že jejich prohlížeč je minimálně stejně dobrý.
Asi neřešitelné téma :-)
A ono je to asi i celkem jedno, dost velkému procentu uživatelů (soudě dle místních statistik top list) stačí i obyčejný IE6.
Operu 10.6 možno stáhnout zde.
operka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID