Záložky

Jsou lidé, kteří si při četbě knih danou skončenou stránku vůbec nezakládají, jednoduše si její číslo pamatují.
Obdivuhodné.
Jsou ale i lidé, kteří si namísto pořízení vhodné záložky natrhávají stránky, či přehýbají jejich rohy. To už není obdivuhodné. Jednou se mi stalo, že jsem někomu půjčil knihu a ona se mi vrátila v takto natrhaném, zohybaném stavu. Kulturní barbarství, které snad předčí jen absence The Doors na festivalu Woodstock :-).
Dříve jsem hodně používal záložky, které se v tehdejším Československu prodávaly skoro všude. Asi je budete znát. Byly takové lesklé a na svém povrchu měly několik obrázků všeho možného, například zvířat, ale třeba i hrdinů filmu Vinnetou. Několik jich ještě mám doma, ale bohužel už nevím přesně kde :-(.
Stejně jako se říká, že pes je nejlepší přítel člověka, tak právě záložka pro mě představuje nejlepšího přítele čtenáře. Představte si jen do kolika různých knih se taková záložka podívá, pokud ji máte už náležitě dlouhou dobu. Ta by mohla vyprávět... V poslední době jsem však žádné záložky nepoužíval a vzal často zavděk pokladními lístky, či lístky od českých drah (mimochodem, ke svému překvapení jsem zjistil, že v mnohých stanicích vydávají i lístky k použití WC...), nicméně do knihy kterou čtu teď jsem láskyplně vložil záložku, kterou jsem dostal v Izraeli. Je na ni zobrazen Ježíš a učedníci při poslední večeři a na druhé straně nějaké květiny. Tu knihu jsem opět získal při návštěvě knihovny za dnes směšnou cenu 1kč a chvíli mi trvalo než jsem se k její četbě dostal.
Zaujal mě tam následující odstavec, který si dovolím citovat, protože mi přišel docela úsměvný. Jen si dovolím připomenout, že knihu napsala dnes již bohužel zemřelá česká autorka (narozena v Praze) a její děj se odehrává před necelými 2000 lety.
To není moc indicií, že? :-) Uhádne někdo?
Člověk nikdy neví, proč žena zalže. Mají pro všechno nepochopitelné důvody. Přál by si poznat ženu, která nelže. Ale ta by asi byla k smrti nudná. On sám měl čtyři ženy. Všecky lhaly. A zapíraly svůj pravý věk. První dvě si na letech přidávaly, druhé dvě si ubíraly. Ženy jsou neodolatelné a nesnesitelné. Člověk nejdřív neví, jak by ženu získal, a pak zase neví, jak by se jí zbavil....

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID