Toxique - Outlet People (2010)

toxique
O existenci skupiny Toxique jsem sice již nějaký ten pátek věděl, ale nic moc mě nenutilo k tomu si jejich skladby poslechnout. S vydáním druhého alba se však médii přehnala vlna chvály na tuto skupinu, což jsem pochopitelně nemohl nechat bez povšimnutí. Deska je prý skutečně na světové úrovni, má dobrý zvuk a je narozdíl od svého mladšího bratříčka temnější a zádumčivější.
Upřímně, pokud je tato deska skutečně temná a zádumčivá, tak jsem docela rád, že jsem jejího předchůdce neslyšel. Pod výše zmiňovanými přídavnými jmény si představuji něco trochu jiného, nicméně deska to rozhodně špatná není.
Outlet People je zajímavé album, které je vtíravé i nevtíravé zároveň, nevím, zda tuzemská rádia tyto skladby hrají (snad jo, mám dojem, že jednou jsem je zaslechl na R1), ale pokud ne, tak by to pro mě bylo malé překvapení. Hudebně Toxique směřují k popu, který obohacují o synthpopové motivy. Na Kraftwerk je to málo retro, na Ladytron trochu málo mrazivé, spřízněnost by tu bylo možno nalézt snad v raných Depeche Mode, či u současných českých Cartonnage (kteří podle mě hrají ale o něco lépe). Asi nejvíce se mi z celého alba líbila skladba "Ring the bells", což mi přišlo nejvyzrálejší. U několika jiných skladeb mám totiž pocit, že se poměrně brzy ohrají a za nějaký ten den si stěží vzpomenete co že jste to vlastně poslouchali. Texty se mi budou hodnotit špatně, neboť jsem je zase až tak moc nevnímal, ale svůj účel plní dostatečně (existenciální moudra tam pochopitelně nehledejte :-)).
Ale jinak jsem za toto album rád, uvidíme, kam Toxique zamíří s další deskou....

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)