Hanba

Kdysi jsem měl docela problémy s určením toho, co je správný tvar, zda slovo hanba, či hamba. Jo, to nebyly žádné automatické korektury a člověk tu a tam té zvukové stránce slova podlehl. Mimochodem, "hamba" není slovo zcela zatracené, neboť se tak jmenuje jeden divadelní spolek...
Tato slova mi nicméně přišla na mysl přesně před týdnem, to jsem se totiž - přes zimu již notně natěšen - vydal na zápas prvního "jarního" kola naší Gambrinus ligy (ne, nesoutěží se tam v počtu vypitých piv...). Pěkně promrzlý (ano, měl jsem termo oblečení nedávno zakoupené i pro tento účel, neboť jak by pravil slavný pan Načeradec, "Doktor mně poručil, ať dělám nějaký sport, tak chodím na football.") jsem usedl na studenou lavičku zrovna vedle jakéhosi pána z Ruska. Nevím, jaký neblahý osud jej zavedl tak daleko od domova přímo na posvátný pažit vršovického stadionu, nicméně pán se ke mně brzy po úvodním hvizdu obrátil - asi odhalil moji vrozenou empatii - a začal klást záludné otázky.
Ano, byla to trochu hanba.
Ano, jste tu správně na zápase 1. ligy.
Ne, to nejsou dorostenci.
Ano, hráči v poslední době moc peněz nedostali, ale to přece na jejich výkon nemůže mít vliv!
Ne, majitele klubu neznáme...
Že to je podivné? Hmm...
Ne, není mi líto peněz za lístek a ano....to pivo chutná vážně divně (což člověka vzhledem ke sponzoru soutěže docela i překvapí).
Příště možná popřemýšlím, zda nebude lepší zkusit tu druhou "hambu" na prknech, jež prý znamenají svět.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)