Laine - Sånt é livet (2007)

Asi každý má jakousi svojí pomyslnou skříňku oblíbených hudebních alb. Já pochopitelně nejsem výjimkou. Poslouchat stále nové a nové věci a sledovat trendy je sice velmi zajímavé, nicméně čas od času si oprášit i starší alba (i když slovo "starší" tu není zrovna na místě) není tak zcela od věci. Desku Sånt é livet jsem slyšel poprvé krátce poté co vyšla a hned na první poslech se mi velmi zalíbila (z mnoha důvodů, které rozeberu dále), když jsem si ji však chtěl nedávno pustit, tak jsem bohužel zjistil, že dané cd je notně poškrábáno a nahrávka nepříjemně přeskakuje, což ji bohužel činí silně neposlouchatelnou. Škoda, nicméně ve 21. století není problém takřka jakoukoliv hudební desku sehnat během několika minut, takže jsem si tento kousek od této švédsko - rakouské skupiny přece jen pustil.
Laine spadají do kategorie nu-jazzu, trip-hopu, jedná se o tzv. "easylistening", u které se skvěle relaxuje. Většinou bývá příjemným zvykem, že severské skupiny jsou velmi dobře vokálově vybaveny, Laine tuto tradici rozhodně nijak nenarušuje,...naopak. Album se poslouchá velmi dobře, snad to bude díky příjemně nostalgicky letní atmosféře, či velice pestrému zvuku, se kterým si tvůrci skutečně velmi vyhráli, na desce je vždy slyšet velmi rozmanitá škála zvuků, zpěvem počínaje a takřka všudypřítomným ševelením, cinkáním a mírným praskáním konče, rozhodně se nejedná o minimalistický projekt.
U nás se svého času album prodávalo za cca 500kč, což je docela velká cena.
P. S. Mimochodem, zajímavý obal, ne?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)