Hodnoty

Včera mě začalo trochu pobolívat v krku, tak jsem se - na radu pana Klause - rozhodl vrátit ke starým osvědčeným postupům - a dal jsem si štamprlu slivovice. Tož, bylo to dobré - pobolívání v krku v podstatě zmizelo, dnes jsem to prověřil náročným pochodem na přírodní olymp našeho kraje (notně vybaven funkčním oblečením) a vše jsem v pořádku přežil (což je asi logické, jinak bych tu takto mohl jen těžko psát...).
Docela je zajímavé, jak to pan prezident včera vlastně s těmi hodnotami myslel. Co je ta osvědčená hodnota? Jsou pro všechny lidi všechny osvědčené hodnoty stejné? Asi ne. Třeba takové upalování čarodějnic ve Velkých Losinách v 17. století, to byla panečku osvědčená hodnota, takový Boblig z Edelstadtu a jeho kumpáni (mnohdy panstvo z města) si jistě stěžovat nemohli. Pravda, postižení z toho asi velkou radost neměli, ale co, hlavně že se penízky sypaly do těch "pravých" rukou. Ale netřeba chodit tak daleko, pan Klaus možná mezi ty osvědčené hodnoty počítá i své výroky z doby nedávno minulé, třeba ten o tom, že je třeba "na chvíli zhasnout" a tržní vztahy se mávnutím neviditelné ruky trhu napraví "cobydup". Nebo co třeba ta slavná věta o tom, že "neexistují špinavé peníze"? To je panečku hodnota, která se jistě mnoha lidem zamlouvala. Koneckonců, nebyl to právě bývalý Klausův poradce Weigel, který doporučil Azerbajdžánu pana Viktora Koženého jakožto experta na privatizaci? Pan Kožený, to je klasik svého oboru..
Tak co s těmi osvědčenými hodnotami, asi zůstat raději u té slivovice...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)