Lollipop Monster (2011)

Snímek Lollipop Monster jsem shlédl včera večer v příjemném prostředí kinosálu Oko, takže jsem snad ještě pln dojmů a zároveň mám již dostatečný odstup od viděného.
Příběh se odehrává v současnosti v Německu a jeho hrdinkami jsou dvě mladé holky věkem okolo 15, Oona a Ari, které nemají zrovna lehké dospívání (a kdo jej také má, že?). Obě totiž žijí v rodinách, kde je "cosi shnilého", právě nepochopení světa dospělých, jeho falešnosti a klamu vede ony děvčata k dost radikálním věcem, jež vyvrcholí poměrně drsným závěrem.
Na filmu mě velmi zaujala jeho kamera, používá zajímavé filtry, semtam na plátno vstoupí i nějaká animace. Pozoruhodný je i hudební výběr, který je takovou směsi tvrdšího industrialu, což podle mého názoru dost dobře demonstruje dospívání, jeho tendenci být originální, ale zároveň někam náležet, hledání své image, apod. Toto podporují i velmi dobré herecké výkony zejména obou dívek, které působí nenuceně, přirozeně, konkrétně proměna z "barbíny" na takovou...ehm...dívku lehčích mravů je udělána docela zdařile.
S filmem jsem byl velmi spokojený, trochu mi připomněl novozelándská Nebeská stvoření, švédský Fucking Amal, či řecký snímek Hardcore. Každopádně jej doporučuji všem lidem, kterým se líbily výše jmenované dva filmy, či lidem, kteří se rádi dívají na svět pohledem dospívajícího (a koneckonců i těm, kteří se rádi ve filmech dívají na sex, protože toho je tam docela dost - i když nikdy není použit bezúčelně).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID