Pepe Deluxé -Queen of the Wave (2012)

Finská skupina Pepe Deluxé je už takovou etablovanou stálicí žánru, pro který se jen těžko hledají ta správná slova. Jejich kvalitu nová deska s názvem Queen of the Wave jen potvrzuje.
Poprvé jsem je zaregistroval s deskou Beatitude (2003), kde se nacházela i dost zvláštní, veselá skladba s názvem Salami Fever, tehdy mi to zrovna moc nesedlo, nicméně deska celkově velmi slušně "šlapala". Žánrově jsou Pepe Deluxé dost na rozmezí downtempa, breakbeatu, trip-hopu a psychedelické hudby. Někdy znějí jako Bonobo s příměsí filmové hudby Morriconeho a špetkou legendární skupiny The Shadows, napadá mě takové zajímavé přirovnání - psychedelický western (a dost mi to připomíná i skladbu Mohawk od české formace Kill the Dandies!). Samotní Pepe Deluxé svojí novou desku popisují tajemnými slovy, "an esoteric pop opera in three parts", což je překvapivě docela výstižné. Výdělek z desky jde na bohulibou věc směrem k John Nurminen Foundation, což je nadace starající se o rozličné námorní artefakty (modely lodí, čluny, kartografické příslušenství, apod.), určitě motivace k dobru pro fanoušky námořnictví a Baltského moře.
Na albu je možno najít i slabší kousky, ale není jich mnoho. Jako správná "pop opera" má deska místa citlivá i místa monumetální a pompézní. Ze skladeb na této cca 48 minutové desce mě nejvíce upoutaly ty s názvy "Go Supersonic" (která tu opera skutečně chvílemi připomíná), "Contain Thyself" (kde se pro změnu posluchač/ka ocitne na poli lidové anglické hudby) a "Riders On The First Ark" (mající skvělý závěr).
Každopádně doporučuji (pokud Vám výše uvedené konvenuje), osobně mám dojem, že do konce letošního roku vyjde jen málo lepších alb (opět, pokud Vám výše uvedené konvenuje).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID