Sklepmistr

Znáte víno Sklepmistr? Vyrábějí jej už od roku 1965 České vinařské závody (ze státního podniku se po "sametu" změnily na akciovku) a stále se na trhu drží poměrně úspěšně. Já si jej pamatuji už od dětství, tedy ne že bych již jako malý chlapec nasával nápoj řeckých bohů, nicméně občas jsem tu lednici (měli jsme značku Calex, což mi vždy v tehdejších časech působilo menší jazykový problém, neboť v určitém věku jsem ještě nebyl sto pobrat, že některá slova se jinak čtou a jinak píší...) otevřel a z ní na mě z etikety vína vykoukl spokojený obličej jakéhosi staříka, který držel v ruce sklenku s pohledem přímo vybízejícím k ochutnání onoho moku. Působil na mě trochu jako dědečk z pohádky.
Docela dlouho mi v hlavě "vrtalo" pomyšlení na to, kdo že ten stařík vlastně byl (vzhledem k evidentnímu stáří mých nejranějších vzpomínek jsem si byl jist, že onen člověk asi už nebude živ), ale teprve nedávno jsem se vydal "na pátrání" po jeho jménu, a to hned cestou nejjednoduší - podle hesla, "kdo se moc ptá, málo googlí". Zjistil jsem, že na snímku se nachází pan Josef Benda z Pražského závodu v Nuslích....
Vím, je to taková hloupost, nicméně člověk má poté dost dobrý pocit.
Další tajemství kouzla zbavené...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)