Libor versus toaleta

Nedá mi to, musím se pochlubit (mužská ješitnost). Pokud někomu přijde název článku nevhodný, tak se omlouvám, ale mám dojem, že v záplavě textů na jakési "téma týdne s názvem incest" zde na blog.cz to zase tak hrozné není.
V naší společnosti je celkem běžné ono tradiční rozdělení mužských a ženských rolí a s tím souvesející i dělba práce. Ponechme stranou debaty, zda se jedná o cosi přirozeného, o cosi podle "božích zákonů", či čistě jen o produkt kultury dané společnosti (k čemuž bych se přikláněl asi nejvíce). Je tomu prostě tak.
V naší domácnosti se Slečnou I. tedy do mé "jurisdikce" spadá, mimo jiné, i péče o toaletu, což zahrnuje její čištění a věci s tím spojené. Nevím, jak je to jinde, ale slyšel jsem, že se jedná o typicky ženskou práci..., inu, mně to nevadí, minimálně tedy podle standardů naší soukromé kultury společného soužití tomu tak není. Práce to není namáhavá (vše je lepší než úklid podlahy), i když někdy se mi to pochopitelně trochu ekluje. Namáhavou se ale může stát poměrně jednoduše, jako například nedávno, kdy se nám bohužel jaksi ucpal záchodový odpad.
Ouha!
Byl to Erazim Kohák, který kdysi kdesi říkal, že Jižní Město Pražské (v tomto označení si obzvláště libuje) dělí od revolty jen fungující odpadní systém. Bylo to sice řečeno v trochu jiné souvislosti (mám dojem, že se to týkalo "ropného zlomu"), nicméně i naši situaci to vystihuje celkem slušně.
Kdepak, žádná revolta, nicméně "opravy" a vyřešením onoho problému jsem byl pověřen - pochopitelně - já.
Různé takovéto věci jsou - opět - pochopitelně zcela v "rezortu" tzv. "mužské práce", což je jistě zcela v souladu s kulturními standardy celé naší "západní" společnosti. Jako správný muž jsem začal postupovat od jednoduchých úkolů ke komplikovanějším, nicméně záchod stále ne a ne uspokojivě odtékat. V této souvislosti doporučuji nasazení tzv. "toaletního čerta". Kdo nevíte o co se jedná, tak se mrkněte na tento odkaz. Je to úžasná věc, o které jsme měl dosud jen značně mlhavé tušení. Rozhodně ji doporučuji na všechny problémy s ucpaným odpadem. Problém byl tím pochopitelně vyřešen.
Nejlepší nebyl však ani tak ta vyřešená obtíž s ucpanou toaletou, ale zejména onen pocit úspěšného zvládnutí vlastní sociální role.
Ach, ta determinující kultura...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)