Piano (1993)

Piano je slavný snímek režisérky Campion, od níž jsem nic jiného neviděl a koneckonců i ono slavné Piano jsem shlédl až včera.
Některé filmy se mi snad vyhýbají (ze strachu? :-)).
Potěšen zprávou, že právě Piano bylo pravděpodobně posledním filmem, který na tomto světě shlédl Cobain, jsem se těšil na artový zážitek se skvělými herci, zajímavou hudbou a pozoruhodnou kamerou. Vše to jsem dostal v míře dostatečné a s výsledkem, který mi promítl projektor na (obvykle) bílou zeď jsem byl tedy spokojen. Piano se odehrává zhruba v druhé polovině 19. století (přesnější dataci nejsem sto dodat), kdy němá žena Ada s mluvící dcerou Florou (Anna Paquin) přijíždějí za mužem, který se stane Adiným manželem. Takhle jednoduché to není a Ada (Holly Hunter) brzy pozná, že krom manžela (Sam Neill) tu žijí i jiní lidé (např. Harvey Keitel). Nechci zbytečně spoilerovat (i když mám dojem, že Piano už viděl skoro každý krom mě), ale dát před Samem Neillem přednost Keitelovi, to je i na mě - jakožto na heterosexuála - docela silná káva.
Krásná (a přitom dost ponurá) příroda, kontrast dvou světů, scény s pianem (a že jich tu je, zejména ta na pláži...) a velmi dobře natočené milostné scény činí z Piana film, na který se jen tak nezapomíná.
Určitě nelituji koupě tohoto dvd, notabene když stálo 10 kč a krčilo se po boku všech těch mnichů ze "šaolinu" a malých, zrůdných kreslených postav, jimž zákeřná roztomilost přímo koukala z neúměrně velkých očí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID