Úřad

Dnes jsem si byl vyměnit občanský průkaz. Je to nezbytná věc, nicméně člověk si i tak na ni musí vyčlenit nějaký ten čas. S vědomím toho, že existují země, kde podobné doklady ani nemají, jsem se vydal na úřad. Vše probíhalo rychle a svižně, skoro se mi snad chce i napsat, že tento systém se od mé poslední návštěvy trochu zefektivnil, což je určitě jen dobře. Co mě ale zarazilo, byl strojový projev dámy, která pracovala za přepážkou. Spustila naučené fráze a teprve poté, co jsem položil zvídavý dotaz se přepla do "human" režimu a komunikovala trochu normálněji. Moc to nemám rád. Když jsem ještě pracoval jako průvodce na zámku, tak jsem se vždy snažil komunikovat lidským způsobem, což koneckonců i osobně považuji za hlavní náplň oné činnosti. Strojový text, či rytmické, namemorované předčítání si přece člověk může sám přečíst z dokumentů, či vyslechnout z audioprůvodce. Rozumím tomu, že při návalu zákazníků je asi pro někoho snadnější držet se oné "litanie", nicméně "dát do toho něco svého" zase za tak náročnou věc nepovažuji.
Svým způsobem jsem rád, že nemám motorové vozidlo a že jsem se nemusel účastnit "kalvárie" s názvem centrální registr vozidel. Když už jsem tak lehce v odstavci výše pochválil ty naše úřady, tak zde pořád nějak nechápu, proč musí jedinec jít s registrací na úřad a nemůže to uskutečnit nějak jinak, třeba z domova, elektronicky.... Možná je tam nějaký problém se zabezpečením, moc tomu nerozumím, ale nechce se mi věřit že v roce 2012 jde o nejlepší možné řešení v podobě čekání ve frontě. Navíc když to stálo tolik peněz....

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)