Hobit, aneb Grab that cash with both hands and make a stash

"Grab that cash with both hands and make a stash...", zpívají ve své slavné písni Money legendární Pink Floyd (něco jako, sbal prachy a užívej si to).
Jo, o tom to je.
Není tajemstvím, že Jackson už nějaký ten pátek připravuje pro kina adaptaci Tolkienovi knihy Hobit. Nic proti tomu, ale podle zprávy, kterou jsem si dnes přečetl na csfd.cz se má jednat o trilogii. Docela mě to zarazilo. Kdo jste knihu četli tak jistě víte, že Hobit je knihou celkem nenáročnou, docela krátkou s nijak komplikovaným příběhem. Udivuje mě, kde sebere Jackson materiál na tři - pravděpodobně - dlouhé filmy... Chápu, že ten film bude jistě drahý, takže je třeba na sebe vydělat a dnes je navíc trochu v módě točit fantasy ságy (a ideálně je uzavřit nějakou trilogií). Tolkienův Hobit si o zfilmování říkal už dávno, vždy, když se nad tím tak zamyslím, tak je mi docela líto, že se tenkrát v šedesátých letech nepodařilo Trnkovi dotáhnout ten projekt do konce (zemřel v roce 1969), domnívám se, že by to byla (s ohledem na předchozí Trnkovu práci) velmi důstojná podoba.
No nic, Tolkiena jsem četl v polovině devadesátých let a přiznám se, že v té době to pro mě byl asi ten nejúžasnější spisovatel na světě a docela jsem se i divil, že se ještě nikomu do té doby nepodařilo převést knihy na filmové plátno (a teď nemluvím o tom animovaném snímku Pán prstenů, který tehdy u nás znal skutečně jen málokdo). Dnes už to tak pochopitelně neprožívám, nicméně na Hobita jsem byl zvědav (a vždy jsem jej měl trochu radši než "prstenovou trilogii", snad právě pro ten krásný, pohádkový nádech, či než "Silmarillion", který jsem zase bral jako takové "staré pověsti středozemské") a moc se mi proto nelíbí, že se tvůrci rozhodli z projektu vytřískat co nejvíce dolarů za každou cenu. Obávám se trochu, že film se tak může v některých ohledech od knihy znatelně odlišovat, protože na zaplnění nějakých cca 300 (a pravděpodobně ještě více) minut bude třeba nejednu nějakou tu "kosmetickou úpravu".
Ale třeba jsem jen velký pesimista a dopadne to na výbornou.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)