Změny v pražské MHD

Osobně považuji síť pražské hromadné dopravy za velmi kvalitně pokrytou. Tu a tam se mi sice stane, že při jízdě autobusem v jedné oblasti zažívám nemalé záchvěvy hrůzy, nicméně jinak si moc stěžovat nemohu. V současnosti však má dojít k jistým změnám v jízdních řádech, kdy mají být omezeny ty spoje, které v podstatě zdvojují linku, jež je jinak "obsloužena" například metrem, či jiným druhem dopravního prostředku.
V podstatě logický krok.
Šetří se koneckonců asi všude.
Zaregistroval jsem ale několik letáčků na zastávkách mhd, které vybízejí k sepsání, či přímo k účasto na peticích, jež tyto akce odmítají. Pochopitelně chápu rozhořčení lidí, kterým autobus nebude odjíždět z obvyklé zastávky a budou tak nuceni použít alternativní spoj, nicméně nečekal jsem, že to některé až tak "nadzvedne ze židle". I navzdory těmto omezením je doprava mhd po Praze velmi dobrá a její síť je rovněž slušně rozmístěna. Pokud je člověk nucen udělat nějaký ten přestup navíc, tak mu to podle mého názoru nezabere více než nějakých 5 minut času.
Možná jsem v tomto trochu zaujatý, ale nikdy jsem moc nechápal výmluvy rodilých obyvatel našeho největšího města na to, že jim "mhd jezdí jen 1x za 30 minut", což je prý hrozné a k nevydržení.
Co mají pak říkat lidé, kterým spoj do jejich města (vesnice) jezdí jen třeba 2x za den? Pochopitelně chápu, že hustota obyvatel na kilometr čtvereční hraje v dopravní obslužnosti svoji nezanedbatelnou roli, nicméně i tito lidé svoji situaci nějak zvládnou a přizpůsobí se. Dopravní spoje se ruší na mnoha "kritičtějších" místech než je Praha, ale o tom se zase tolik nepíše, protože koho zajímá nějaký "zapadákov", že?
Nechci, aby tento text vyzněl kriticky vůči Praze (i když si stále stojím za tím, že systém rozdělování dotací na obyvatele je krajně nespravedlivý), ale domnívám se že v porovnáním s celerepublikovou dopravní obslužností se stále jedná o silný nadstandard a i s omezenějším provozem (který podle mého není zase tak radikální) pravděpodobně nedojde k nárůstu jedinců, kteří budou preferovat individuální dopravu nad hromadnou (jak zní častý argument odpůrců).
Samozřejmě i já bych byl rád, kdyby mi tramvaj jezdila ze zastávky, kterou bych měl 20 metrů od domu, ale uvědomuji si, že se jedná až o moc velký luxus. Právě ta velká dostupnost pro mě byla možná tím největším šokem, který jsem při svém "nástupu" do Prahy cca před 10 lety zažil.
Tahle, a to, jak si někdo dokáže vytrvale stěžovat na to, že mu spoj jezdí jen 2x do hodiny....

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)