Sofia Talvik - The Owls are not what they seem (2012)

Sofia Talvik je zkušená zpěvačka. Narodila se v roce 1978 ve Švédsku a za dobu své kariéry stihla nahrát už několik dlouhohrajících desek. Z její poslední sbírky "épéček" (s názvy L, O, V a E) pak sestavila, prozatím, poslední album s krásných "lynchovským" názvem "The Owls Are Not What They Seem".
Před poslechem této desky jsem Sofii vůbec neznal. O poslechu rozhodl obal a název, který v mém případě zahrál na tu správnou strunu. Twin Peaks, to je snad nejlepší seriál co jsem kdy viděl. Navíc bych se měl ještě zmínit, že pro švédské písničkářky mám svoji slabost od doby, kdy jsem slyšel Annu Ternheim (více zde). S Annou má Sofia celkem dost společného, krom hudebního žánru je to i stejný rok narození a rovněž i zpívání v angličtině (což kvituji s povděkem).
Žánrově jsme tedy u folku s přesahy do popu a country. Celé album působilé velmi dobře, soudržně, zajímavé jsou i texty, kde se Sofia věnuje obligátním věcem okolo lásky a vztahů, ale také třeba i sesterským vztahům (skladba "If I Had a Man"). O vokály se stará sama s výjimkou písniček "7 Miles Wide" a závěrčné "Nothing Quite So Gentle". U první jmenované jsem se zprvu trochu nudil, na můj vkus mi přišla až příliš nevýrazná, nicméně to se s dalšími poslechy zlepšilo.
"Sovy nejsou tím, čím se zdají být" jsou velmi dobrou deskou, ideální pro onu podzimní náladu, která se nám teď venku rozhostila.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)