Hobit: Neočekávaná cesta (Hobbit: An Unexpected Journey) 2012

Tak jsem viděl Hobita...
Předně bych ale asi měl zmínit, že myšlenka rozdělit filmového Hobita na 3 části se mi vůbec nelíbí. Přijde mi to (kniha má cca 260 stran!!) jako ždímání peněž a ždímání peněz a......do třetice rovněž ždímání peněz.
Buď jak buď, první část oné "trilogie" zahrnuje zhruba prvních osmdesát stran knihy (podle mého vydání z roku 1994 v MF), o příběhu tu asi ani nemá cenu moc psát, protože je na světě jen málo knih, jejichž děj by byl ještě známější.
Jacksonovi a jeho suitě se nicméně sluší připsat ke cti, že těch 169 minut vyplnili poměrně slušně. To, co je v knize třeba jen lehce naznačeno, je zde vždy slušně rozpracováno, a to tak, že se "původní text" a "novinky" vzájemně vůbec netlučou. V takový okamžik člověk skoro zapomene, že i třeba s těmi zlobry se bojovalo trochu jinak...
Jackson prostě umí vdechnout Tolkienovu světu svůj osobitý ráz, který se ale nemusí pochopitelně líbit každému. Když jsem Hobita před těmi nějakými 18 lety četl, tak jsem si mnoho věcí představoval jinak. Bylo to pro mě "jen" taková milá pohádka o putování, psána laskavým a trochu humorným jazykem. Filmová verze je jiná, snaží se být vážnější, temnější a o poznání naléhavější (i tady lze ale nalézt několik odlehčených momentů). Ne, neberu to jako chybu filmu, jednoduše se jedná o Jacksonovu (a del Torovu) verzi, která funguje velmi dobře a ještě lépe se na ni dívá.
A velice snadno pohltí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)