Věrnostní programy

Rozšířily se jako mor (či chcete-li něco méně krutého, tak jako houby po dešti). Věrnostní programy, věrnostní karty. Skoro v každém obchodě, který patří do nějakého většího řetězce, máte možnost získat jakousi kartu, po jejímž předložení u opětovného nákupu získáte patřičnou slevu (za 10 kafíček - jedenácté zdarma). Není třeba snad dodávat, že leckdo pak ony potřebné podmínky pro splnění získání bonusu vykoná navzdory tomu, že nakoupené zboží de facto vůbec nepotřebuje. Je to chytrá a celkem účinná marketingová strategie.
To samo o sobě by mi ani tak nevadilo, chápu, že se každý nějak potřebuje uživit, popřípadě zbohatnout, nicméně vadí mi u některých společností jejich soustavné obtěžování a pokusy o citové vydírání.
V prodejně Billa mi neustále nabízejí o2 citibank kartu, s takovými těmi úvodními řeči o tom, jak by bylo pro mě vynikající ušetřit a implicitně tak zákazníkovi podsouvají informaci, že je vlastně hrozný blbec, když tyto skvělé možnosti ignoruje. Takoví lidé se pak často neštítí prodat své produkty prakticky každému, ale k čemu bude spotřebitelský úvěr staré babičce, která si do obchodu chodí pro skromný objem potravin (protože výše jejího důchodu a peněz lačná vnoučata jaksi nedovolí moc utrácet)? Mnoho lidí navíc ani stále nechápe co že to je to RPSN, pak se hrozně diví...
Nedávno mi volal Vodafone a ptal se mě na to, zda mám rád přírodu. Už jsem skutečně alergický na podobné dotazy, řekl jsem že ne a zavěsil. Znovu se už neozvali. Vím o co šlo, Vodafone spolupracuje s "Rajfkou" na Vodafone kreditní kartě, kde za každých utraceních 10000 ká čé vysadí jeden strom. Úžasné. Už se ale nezmínili, že výběr hotovosti z bankomatu Raiffeisenbank je 50 korun, z jiného bankomatu 79 a výběr ze zahraničí by Vás mohl celkem solidně zruinovat... Tento produkt si navíc společnost dovoluje prezentovat jako velice výhodný a určený jen pro limitový počet zákazníků (což je hloupost).
Jasně, hlavně, že jde o přírodu a o ty stromy.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)