Proč asi nepůjdu k volbám


Ano, asi nepůjdu. V hlavě mám několik příčin, ale tou asi nejpalčivější je, že se mi rozhodně nechce volit taktikou "dej tam menší zlo". Zastávám ten názor, že politika by asi neměla fungovat zcela odidealizovaně a že pokud člověk vyznává nějaké ideje a hodnoty, tak by od nich asi neměl ustupovat v zájmu jakéhosi abstraktního "menšího zla". Zlo je prostě zlo (byť i zlo čistě subjektivní).

Proč ne Zemana?

Nelíbí se mi jeho arogantní styl vystupování, což s sebou přináší jisté zhrubnutí politiky. Od prezidenta očekávám rovněž určitou míru tolerance k "win x win" hrám (což by možná u Zemana nebyl zase až tak velký problém) a mediace (zejména při hraní role prostředníka znesvářených stran), nejsem si jist, zda by toto bývalý ministerský předseda zvládl ustát a z případných debat abstrahovat i své ego...

Pak tu jsou samozřejmě celkem podezřelé kauzy z doby jeho pobytu na výsluní moci, jež není jistě třeba více představovat, neboť leckterá média to jistě udělají za mě (a ještě ráda).



Proč ne Schwarzenberga?

Protože zase já zde nemohu ministra zahraničí, předsedu TOP 09 a vicepremiéra vlády zcela oddělit od toho žoviálního "Karla" (jak mu leckteří říkají, kdežto pro oponenta mají jen označení "Zeman"), který si dá dýmku a zajde na pivo (ano, sám jsem jednou vedle něj seděl, baštil cosi jako svíčkovou s pivem). Je pro mě trochu záhadou, že tak důležitá osoba současné vlády, jež je neoblíbena jako málokterá jiná v naší krátké historii ČR, může najednou mít takovou podporu. Nabízí se snad jen odpověď, že onen "Karlík" má velmi slušnou PR (a podporu kulturní obce, což není bez významu, ale o jeho schopnostech coby prezidenta to nemusí vůbec nic vypovídat). Zároveň se mi zdá, že se trochu zapomíná (nebo se chce, aby se zapomínalo?), že i onen "slušný prezident Karel" se dopustil korupce (sám to přiznal), obcházel údajně zákon (se zhruba stejnou mírou "údajnosti" jako když Zeman údajně věděl o případu OLOVO) v případě malachitové plísně (pro neznalé, jedná se o zhoubné onemocnění ryb, jež poté nelze pochopitelně hned prodávat, nicméně pan Schwarzenberg to vyřešil lišácky, ryby prodal firmě, na kterou se už zákaz nevztahoval). Jistě, každý z vrcholových politiků se dopustil nějaké té skvrnky na tváři morálky, jinak by snad ani ve vrcholové politice nebyl, to vše jsem ochoten do jisté míry i pochopit (ale rozhodně ne tolerovat), ale o to více mi vadí, kdy se někdo nechá prezentovat (a to tak, že se to skoro vžilo jako ustálené slovní spojení) jako "slušný prezident".
Na panu Schwarzenbergovi mi ale zejména vadí politika, kterou reprezentuje, tedy školné na VŠ (ať už mu říkáme jakkoliv), současné podoba církevních restitucí a zvyšování daní (což prosazuje strana jejíž předsedou stále ještě je).

Hmm, ten text o "Karlovi" je delší, což ale neznamená, že jeho "skvrnky na tváři morálky" jsou výraznější než u "Miloše", nicméně se domnívám, že o těch Zemanových se ví o trochu více (Nerušit, vládneme!).
Bude to tedy patrně poprvé, co budu u voleb absentovat. Nejsem za to rád, ale než bych pak volil něco, s čím bych spokojen nebyl, tak to radši dám onen pověstný "bílý lístek".

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)