Asociace

Je zajímavé, jak se myšlenky a pocity porůznu pojí s psychickými vjemy. Když se někdy člověk vydá po stopách svých asociací, které jsou na sebe leckdy navěšeny podobně, jako ona pověstná "céčka Michala Davida", tak může dojít k hodně překvapivým závěrům. Občas se povede dokonce vytvořit pocit podobný "deja-vu".

Osobně mám asi nejčastěji různé asociace napojené na zvuky. Možná to není ani tak překvapivé, ale i prakticky všechny zvukové myšlenkové abstrakce vnímám obvykle jako doprovázené nějakými zvuky, obvykle hudbou. Postačí pak danou písničku slyšet a rázem v mysli vyvstávají různé události, zážitky, osoby, na které už jsem leckdy nemyslel celá léta.
To jsem si totiž takhle pouštěl diskografii Blonde Redhead a narazil na jejich dosud poslední desku s názvem Penny Sparkle, o které si matně vybavuji, že se mi moc nelíbila a že jsem ji snad nikdy nedoposlouchal celou do konce. Dostal jsem však na písničku "Everything Is Wrong" a hned mi bylo jasné, že je tomu úplně jinak a vzpomněl jsi si tak i na věci, které byly uloženy už doopravdy hluboko.

Asi nejvíce mám takto "zasociovány" The Beatles, snad proto, že jejich hudba tvoří mé hudební pozadí už od dětství, snad proto, že je tak magická, podmanivá... a krásná. :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)