Arctic Monkeys - AM (2013)


Arctic Monkeys jsem samozřejmě znal už dříve, koneckonců nejsou to žádní hudební nazdárci, těžko bychom našli přehršel skupin, kterým by relativně náročná britská scéna ležela oddaně u nohou, ale nikdy nepatřili mezi mé oblíbené kapely.
To se změnilo až s letoší deskou AM.
Proč?
Jednoduše snad proto, že její zvuk mi přijde trochu jinačejší, než to, co parta okolo Alexe Turnera dělala předtím, je to podle mě o něco dospělejší, vyzrálejší, skladby mají komplikovanější kompozici (ale zároveň nejsou překombinované) a jsou dotažené k dokonalosti. Skvělou, říznou náladu načne už úvodní Do I wanna know? Na první poslech se mi zdálo, že deska má docela dost prázdných míst, ale při opakovaném poslouchání jsem už změnil názor. U I want it all mi chvíli kytary v pozadí evokovaly Joy Division, skladba No.1 Party Anthem zase nabízí - v kontextu celé desky - odlehčený moment, apod. Dohromady je to vše šikovný kompromis mezi garážovou kytarovkou a kytarovkou z MTV.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)