svchost.exe a co s ním?

Mám k dispozici jeden lehce starší počítač, na kterém je nainstalován windows xp (pro mé potřeby bohatě dostačující), nicméně poslední dobou se mi poměrně často stávalo, že po připojení k internetu se celý počítač "populárně sekl" a nebyl jsem sto s ním hnout. Správce úloh ukazoval využití CPU na 99% u jakéhosi procesu s názvem svchost.exe... Co s tím?

Jistě, proces šel ukončit, ale v tom momentu obvykle spadlo i připojení k internetu, což rozhodně není to, co by šlo přejít jen s povytaženým obočím...

V zásadě se jedná o problém s aktualizací operačního systému, kdy systém aktualizace hledá (či se je aspoň pokouší najít). Údajně je možné problém vyřešit stažením nějakého balíčku od Microsoftu, ale tímto způsobem mé kroky nevedly. Vzhledem k tomu, že Microsoft stejně už asi definitivně ukončil aktualizaci systému win xp, tak jsem se rozhodl aktualizace zcela zakázat. Jak ale na to?

Dobré je začít otevřením ovládacích panelů a tam poklepat na ikonku nástroje pro správu, dále vybrat služby a v seznamu vyhledat "automatické aktualizace". Je třeba kliknout na "automatické aktualizace" pravým myšítkem a zvolit vlastnosti. U typu spouštění dát "zakázáno" a v záložce přihlášení zvolit profil 1 a rovněž dát zakázáno. Změny postačí potvrdit a.... je vystaráno :).

Výše uvedený postup mi zajistil pohodové zatížení systému a počítač se z nechutného vytížení opět mohl začít věnovat důležitějším věcem. :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)