Warpaint - Warpaint (2014)


Skupinu Warpaint jsem poprvé zaregistroval někdy v roce 2012 (nebo 2011?), v době, kdy holky byly hosty na Rádiu 1 a následně v matičce Praze i koncertovaly. Nějak mě svým projevem zaujaly a nastalo klasické kolečko - puštění si klipu na youtube (byl to ten s názvem Elephants) a následný poslech jejich desek, které mi zprvu přišly dost nevýrazné, abych se do nich po několikátém poslechu doslova zamiloval.

A stejně tak je tomu i s novou (vyšla v lednu) deskou, která nese krásný eponymní název. Na novém albu Warpaint dávají větší důraz na elektronickou složku, což je podle mého názoru jen ku prospěchu věci. S lehce novým zvukem (ale skutečně jen lehce) nicméně žánrové vody ve kterých se tato americká skupina pohybuje zůstávají stále stejné, je to tedy jakýsi psychedelický rock, popřípadě v současnosti celkem populární dream pop. Osobně mě při přirovnání k jiným kapelám při poslechu této desky asi nejčastěji přišlo na mysl jméno Radiohead.

Album Warpaint není lehkou deskou stvořenou pro poslech "na pozadí", či pro pohodovou relaxaci. K doopravdickému docenění je třeba si ji pustit opakovaně a poslouchat pozorněji, protože ty nejkrásnější hudební motivy se tam napoprvé hned objevit asi každému nepodaří. Pro mě osobně je to velmi příjemná deska, která jen dokázala, že holky z Warpaint dělat muziku umí a ač skládají víceméně pořád skoro to samé, tak to vlastně zase až tak to samé být nemusí... :-).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID