Dobré pivo, ženy hezké, to jsou dary země české...

Asi většina lidí viděla v poslední době nějakou reklamu na pivo Gambrinus s jejich slogany, které evidentně míří jedním směrem - na malé pivovary. Malé pivovary a jejich zákazníci jsou zde prezentováni jako povrchní lidé, kteří se nechají vláčet současnou módní vlnou minipivovarů. Stačí si vzpomenout na loňskou "akci Patron"...
Jo, vypadá to hezky, že? Už málokdo ale poznamená (a reklama se o něčem podobném skutečně zmiňovat nebude), že skutečně kvalitní pivo (Patron - Gambrinus) nemůžete pít všude. Ono to je celkem jednoduché, nefiltrované a nepasterizované pivo (klidně Gambrinus) je totiž potřeba ke skutečně dobré chuti čerstvě narazit. A upřímně, v kolika hospodách v ČR jste nefiltrovaný a nepasterizovaný "gambáč" viděli? Moc jich nebude...
To už ale reklama samozřejmě neřeší. Podstatné je přece sdělení, že "gambáč je dobrý pivo" a kdo jej kritizuje, tak je povrchní ňouma nechající se ovlivňovat módní vlnou. Smutné.

Člověku se až klade na mysl otázka, proč že to ten Gambrinus takhle dělá? Proč vyhlašuje "válku" malým pivovarům?
Odpověď není zase tak složitá. I když to zatím veřejně žádný "průmyslový" pivovar nedeklaroval, tak minipivovary těm velkým část klientely berou. Důvodů je několik, malé pivovary jsou obvykle regionální (lidé si tak k tomuto pivu vytvoří vztah lépe než k neurčité nadnárodní značce), mohou experimentovat a přivádět tak na trh druhy piv, které si velké pivovary dovolit nemohou (jen si představte, že by třeba Gambrinus přišel s něčím, jako je Hellcat od Matušky :-)). V současnosti si ony velké pivovary stále udržují velmi silné postavení, nicméně jasný trend tu je daný, podíl minipivovarů na trhu se každým rokem zvětšuje, drobným políčkem může být i EET (malé končící hospody jsou většinou ty, které odebírají pivo od velkých pivovarů, např. Svijany).

Docela úsměvné je, když se velké pivovary pokoušejí hrát na v současnosti hodně populární "národní strunu" a připomínat, že české pivo je důležitá národní tradice. Ano, ty velké pivovary, které patří pod megaspolečnost SABMiller (Gambrinus, Prazdroj, Radegast, Popovice) nebo Molson Coors (Staropramen).

Antiglobalizace proniká pozvolna i mezi piva.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)