Lost Horizon (2010)

Když jsem byl malý kluk, tak do kin krátce po revoluci dorazil Indiana Jones a chrám zkázy. Byl jsem na tom. Ohromující! Pak jsem to po letech viděl znovu a byl trochu rozčarován, protože film mě už zdaleka nebavil tak, jako v dětství. Přesto jsem si v sobě uchoval takovou příjemnou vzpomínku.
No a právě tu hodně rozzářila počítačová hra od Animation Arts s názvem Lost Horizon.


Pokud se necháte něčím inspirovat, tak jsou možné dvě cesty. Jít cestou pouhého plagiátu (někdy to zabírá), nebo se pokusit vzdát čest legendě. Lost Horizon se vydává - díkybohu - cestou druhou. Je jasné, že inspirace filmy a hrami s tematikou Indiana Jonese je zřejmá, ale přijímá to, dokonce si z toho občas udělá pěknou legraci. To se cení. Přístup k látce zvládli tvůrci na jedničku.

Hra nás zavádí do Hongkongu třicátých let, ale jak to v podobných příbězích už bývá, tak se člověk podívá leckde :). V podstatě se jedná o klasickou "point and click" adventuru, která kombinuje v zásadě logické sbírání a používání předmětů s několika herními "puzzly". Jejich náročnost je podle mě pro většinu hráčů celkem v pohodě. Osobně se mi nikdy nestal delší zákys. Pokud jsem už místy nevěděl kudy dál, tak stačilo projít ještě jednou lokaci a všimnout si dosud opomenutého předmětu, apod. Tady se také zadařilo.
Velmi zajímavou věcí je (i když možná už to bylo použito v jiných adventurách od tohoto studia) možnost přepínat mezi postavami. To se zejména v závěru hry dost daří a hře to tak dodává super atmosféru.

Hra je rozdělena do celkem sedmi kapitol, z nichž jako nejpovedenější mi přišla ta, která se odehrávala v nacistickém Německu během olympijských her v Berlíně. Olympijské hry a tajemný hrad plný nácků. Co chtít více?

Osobně tedy hru doporučuji všem milovníkům klasických adventur, i když u nich tak nějak předpokládám, že už o ni bezesporu slyšeli :). Cena se v současnosti pohybuje pod 200 korun.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID