Austra - Future Politics (2017)

V den inaugurace Donalda Trumpa prezidentem USA vyšla deska této sympatické kanadské synth-popové skupiny.
Ne, není to náhoda.

Když jsem v roce 2011 slyšel debutové album skupiny Austra, měl jsem prakticky hned jasno - naprostá pecka. Pokračování s názvem Olympia (r. 2013) se mi sice už tak nezamlouvalo, ale vyškrtnout si Austru z oblíbených projektů se mi pořád nechtělo. Letošní deska je tak jen důkaz, že jsem udělal dobře, protože patří mezi ty alba, která fungují velmi dobře už na první poslech.

Katie Stelmanis se vždy zajímala o politické a společenské dění, jehož současná podoba se autorce asi moc nezamlouvá. Odsud je pak jen krůček ke snění o utopiích, kde je vše krásné a v pohodě. O tom hlavně je pak deska Future Politics, takové světlo v záplavě negativních zpráv.

Deska nabízí fantastický začátek s "We Were Alive" a eponymní "Future Politics" i následnou skladbu "Utopia", která nechává rozeznít tóny, jež by se skvěle vyjímaly třeba v pokračování kultuvního seriálu Twin Peaks, a i když ve druhé polovině alba to není až takový nářez jako v té první, tak se stejně jedná o výborné album, které si jistě zaslouží oprávněnou pozornost.

A já bych si měl začít zjišťovat, zda Austra zase nekoncertuje někde v matičce v Praze, vystoupení v roce 2012 totiž bylo z těch zážitků na něž se jen tak nezapomíná.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)