NP

Osobně mám časopis Nový prostor docela rád. Kupoval jsem jej již od začátku svého pobytu v praze (rok 2002) a občas jej zakoupím i teď. Cena se sice zvýšila, ale...co se dá dělat.
Nicméně, výtky bych měl... Nebudou se týkat obsahu časopisu, který se mi svým nonkonformním postojem celkem zamlouvá, ale spíše formy distribuce této tiskoviny.
Nemám vůbec nic proti jedincům, kteří časopis prodávají na ulicích, na svých řádně označených místech (nebo blízko nich) a kteří jsou registrovaní. Lidé, kteří mi vadí, jsou tzv. "černí prodejci", kteří se nestydí časopis prodávat - co prodávat, přímo vnucovat - např. ve stanicích metra, či na vlakových zastávkách. Několikrát jsem četl etický kodex prodejce, čte se to hezky, jen je na škodu, že jej každý nedodržuje..
Já samozřejmě chápu tíživou situaci mnoha jedinců a vím, že časopis je často jejich jedinou obživou, a to je motivuje k tomu, aby prodali více výtisků, ale něčeho takového by nemělo být dosaženo za každou cenu. Pokud přistoupím na nějaká pravidla - respektive někdo (v tomto případě NP) mi vůbec umožní na ně přistoupit - tak bych je měl také dodržovat.
V jednom dřívějším vydání NP byla adresována přímo i výzva směrem ke čtenářstvu, kterak se zachovat v případě setkání se s "černým" prodejcem časopisu. Jednou jsem dokonce poslal redakci sms s tím, kde jsem "černého" prodejce potkal (nedomnívám se, že by šlo o nějaké "žalování", když vidím např. krádež, tak bych ji měl také nahlásit), ale počet těchto "černých" podobné akce asi nijak razantně nesníží, naopak, zdá se mi, že tyto osoby potkávám v hlavním městě stále častěji.
Domnívám se, že podobná "propagace" image - jinak celkem dobrého - časopisu poškodí v očích čtenářů a následně i logicky poškodí i ty "správné" prodojce, kteří pravidla respektují. I když, pojem "správný prodejce" je možná také trochu nepřesný. Zamysleli jste se někdy nad tím, jak se k těm "černým" (pokud to nejsou také registrovaní prodejci) časopisy dostávají?
Já si NP samozřejmě ještě koupím, to že někteří prodejci se nechovají korektně přeci pochopitelně neznamená, že celá idea vydávání podobného časopisu je špatná, nicméně řešení, které by "černé" případy vyřešilo mě žádné nenapadá a vzhledem k situaci nejsem asi sám.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID